Zasady Typów Typów
Zabawa polega na typowaniu wyników zawodów żużlowych.
- W każdej z 18 kolejek (zgodnych z liczbą rund Ekstraligi Żużlowej) uczestnicy otrzymują listę 15 zdarzeń do wytypowania.
- Listę zdarzeń przygotowuje organizator (kanał Żużlowy Degustator) na początku tygodnia poprzedzającego daną kolejkę.
- Typowanie obejmuje:
- Rozgrywki polskich lig
- Zawody indywidualne: SGP, SGP2, SEC, IMP
- Każda kolejka zawiera:
- Wszystkie mecze ligowe
- Wszystkie turnieje SGP
- Sposób typowania:
- Mecze ligowe – typowanie dokładnego wyniku spotkania
- SGP – typowanie czterech finalistów w odpowiedniej kolejności
- Jeśli liczba zdarzeń jest niewystarczająca, mogą zostać dodane:
- Dodatkowe rozgrywki (wymienione powyżej)
- Pojedynki „kto lepszy” – typowanie zawodnika, który zdobędzie więcej punktów (bez bonusów)
- Wszelkie wątpliwości dotyczące regulaminu rozstrzyga organizator.
Punktacja
§1. Mecze ligowe
- wytypowanie zwycięzcy – 1 punkt
- wytypowanie dokładnego wyniku – 3 punkty
- wytypowanie wyniku remisowego – 5 punktów
- wytypowanie wyniku w którym różnica punktów różni się od rzeczywistej o 10 punktów lub więcej – 1 punkt ujemny (nie dotyczy jeżeli zastosowanie ma punkt §1.5)
- wytypowanie wyniku w którym różnica punktów różni się od rzeczywistej o 20 punktów lub więcej – 2 punkty ujemne
§2. SGP
- wytypowanie zawodnika który pojedzie w finale – 1 punkt
- wytypowanie zawodnika na konkretnej pozycji w finale – 2 punkty
- wytypowanie poprawnie wszystkich finalistów – 6 punktów + punkty z §2.2 jeśli dotyczy
- wytypowanie poprawnie wszystkich finalistów na dokładnych miejscach – 15 punktów
- błędne wytypowanie całej czwórki finalistów – 2 punkty ujemne
§3. Pojedynki “kto lepszy”
- wytypowanie poprawnego zwycięzcy pary – 1 punkt
- wytypowanie remisu w parze – 3 punkty